Emballage retourneren

Bij Sligro helpen we je graag met het retourneren van emballage. Hieronder vind je de belangrijkste informatie op een rij.

  1. Wanneer de chauffeur jouw bestelling komt bezorgen, neemt hij of zij graag je emballage retour. De chaffeur kan maximaal hetzelfde aantal grondplaatsten aan emballage retour nemen als op dat moment geleverd wordt.
  2. Is je emballage niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd emballagebedrag berekend?

Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw klantenservice. Het is altijd mogelijk om een extra ophaalmoment in te plannen via onze klantenservice.

Bij aanlevering van je bestelling, zal je op je factuur een aanrekening van het emballagemateriaal zien staan. Je ontvangt dit bedrag terug na correcte retour van het materiaal bij je eerstvolgende levering.

Soorten emballage en hoe correct te verzamelen:

  • Kratten: zorg dat de klapkratten ingeklapt op een aparte rolcontainer staan. De kratten zijn noodzakelijk voor het verzamelproces. Retourneer ze daarom alleen aan Sligro.
  • Frisdrank- en bierbakken: zet de bakken per soort op een aparte rolcontainer.
  • Tempex dozen: plaats de tempex dozen enkel op de rolcontainer wanneer ze leeg zijn.
  • Lege rolcontainer: Maximum 4 rolcontainers afbreken en plaatsen op een lege rolcontainer.
  • Zorg: Sligro Food Group levert de rolcontainers en kratten schoon en heel aan. Wij ontvangen ze ook graag zo terug.

Bedankt! Met jouw hulp kunnen we je retours op een betere en meer efficiënte manier verwerken en registreren.